(8) Acceleratie Pomp Membraan voor FoMoCo 1V 1250 carburateur

FoMoCo
PM10786-8001
9505123295520
    Levertijd: Uit voorraad leverbaar
Bestel
  • Beschrijving
  • Meer

PM10786-8001
Acceleratie Pomp Membraan voor een Fomoco 1V carburateur zoals, onder andere, gebruikt op vele Ford modellen.

(8) Acceleratie Pomp Membraan voor FoMoCo 1V 1250 carburateur

Dit artikel wordt per stuk geleverd en is dus ook per stuk geprijsd.
Benodigd aantal per carburateur: 1

(8) Acceleratie Pomp Membraan voor FoMoCo 1V 1250 carburateur

Dit membraan is nummer 8 op de tekening van de Fomoco 1V 1250 carburateur.

Dit is Ons Artikel Nummer: PM10786-8001

* Made in Italy *

De FoMoCo 1250 en 1V is ook onder het Motorcraft merk geproduceerd en is dan bekend als Motorcraft 1V.

Dit membraan wordt bediend door een hendel die gekoppeld is aan het gasstangenstelsel.

Als u het gas loslaat, wordt het membraan door een veer naar de ruststand gedrukt en zuigt daarbij de pompkamer vol met brandstof.
Een eenwegventiel zorgt er dan voor dat de brandstof niet terug kan sijpelen naar de vlotterkamer.

Als u dan vanuit de stationairstand gasgeeft, drukt de voorgenoemde hendel het membraan in dat dan de voor handen zijnde brandstof via de acceleratiesproeier in de gasbuis spuit.

Zo wordt voorkomen dat de motor bij plotseling gasgeven "verzuipt in de lucht".

Als u dan vervolgens het gas weer loslaat, zuigt de pompkamer zich weer vol benzine en kan het proces zich herhalen.

Een prima systeem dat decennia lang op allerhande carburateurs van allerhande merken gebruikt is. Niet alleen Weber maar ook Dellorto, Solex, Pierburg, Zenith en Mikuni maakten hier gebruik van.
Echter, het feilloos functioneren van het systeem valt en staat met het goed functioneren van de pomp en daarmee met de staat van het membraan.

Deze membranen zijn intussen door veroudering en zeer agressieve moderne brandstoffen in steeds slechtere staat en kunnen dan verharden of zelfs scheuren wat dan een brandstoflekkage tot gevolg heeft!

De enige verstandige optie is dan het vervangen van het membraan.

(8) Acceleratie Pomp Membraan voor FoMoCo 1V 1250 carburateurs


(8) Acceleratie Pomp Membraan voor FoMoCo 1V carburateurs

PM10786-8001
Acceleratie Pomp Membraan voor een Fomoco 1V carburateur zoals, onder andere, gebruikt op vele Ford modellen.

Dit artikel wordt per stuk geleverd en is dus ook per stuk geprijsd.
Benodigd aantal per carburateur: 1

Dit membraan is nummer 8 op de tekening van de Fomoco 1V 1250 carburateur.

Dit is Ons Artikel Nummer: PM10786-8001

* Made in Italy *

De FoMoCo 1250 en 1V is ook onder het Motorcraft merk geproduceerd en is dan bekend als Motorcraft 1V.

(8) Acceleratie Pomp Membraan voor Motorcraft 1V carburateurs
(8) Acceleratie Pomp Membraan voor Motorcraft 1V carburateurs


(8) Acceleratie Pomp Membraan voor FoMoCo 1V carburateurs

Dit membraan wordt bediend door een hendel die gekoppeld is aan het gasstangenstelsel.

Als u het gas loslaat, wordt het membraan door een veer naar de ruststand gedrukt en zuigt daarbij de pompkamer vol met brandstof.
Een eenwegventiel zorgt er dan voor dat de brandstof niet terug kan sijpelen naar de vlotterkamer.

Als u dan vanuit de stationairstand gasgeeft, drukt de voorgenoemde hendel het membraan in dat dan de voor handen zijnde brandstof via de acceleratiesproeier in de gasbuis spuit.

Zo wordt voorkomen dat de motor bij plotseling gasgeven "verzuipt in de lucht".

Als u dan vervolgens het gas weer loslaat, zuigt de pompkamer zich weer vol benzine en kan het proces zich herhalen.

Een prima systeem dat decennia lang op allerhande carburateurs van allerhande merken gebruikt is. Niet alleen Weber maar ook Dellorto, Solex, Pierburg, Zenith en Mikuni maakten hier gebruik van.
Echter, het feilloos functioneren van het systeem valt en staat met het goed functioneren van de pomp en daarmee met de staat van het membraan.

Deze membranen zijn intussen door veroudering en zeer agressieve moderne brandstoffen in steeds slechtere staat en kunnen dan verharden of zelfs scheuren wat dan een brandstoflekkage tot gevolg heeft!

De enige verstandige optie is dan het vervangen van het membraan.

!