(76) Acceleratiepomp membraan voor Dellorto DHLA carburateurs 9583

Dellorto
9583
9502655272944
Bestel
  • Beschrijving
  • Meer

Membraan voor de acceleratie sproeier pomp van de Dellorto DHLA serie carburateurs.

Let op!
Er zijn diverse uitvoeringen van dit membraan:
Het verschil zit in de diameter van het metalen schoteltje in het midden.

Deze versie meet 25,1 mm in doorsnee zoals, onder andere, gebruikt op de Dellorto DHLA45E - Lotus 2.2 Liter versie.

De massief messing nok is 12,8 mm hoog, gemeten vanaf dat zelfde schoteltje.

Het membraan materiaal is voorzien van een relief zoals zichtbaar is op de foto.

Benodigd aantal per carburateur: 1

Dit is nummer 76 op de tekening.

Dit is Dellorto Onderdeel Nummer: 9583

Dit is een authentiek door Dellorto gefabriceerd membraan dat gebruik maakt van Effbe membraan materiaal.

Werking van de acceleratiepomp en de rol van het membraan in deze:

Dit membraan wordt geactiveerd door een hendel die verbonden is met de gasklepasbediening.

Als het gas losgelaten wordt, duwt een veer het membraan terug naar de uitgangspositie en als gevolg daarvan zuigt het de pompkamer vol met benzine die ontrokken wordt aan de vlotterkamer.
Een éénweg-ventiel voorkomt het terugstromen van de benzine.

Als er vervolgens gasgegeven wordt, duwt die zelfde hendel het membraan tegen de veerdruk in en de druk die zo gecreëerd wordt perst de benzine vanuit de pompkamer via inwendige kanalen naar de acceleratiesproeiers die het met de luchtstroom mee in de gasbuis vernevelen.

Deze extra dosis benzine voorkomt zo het stilvallen van de motor als de gaskleppen plotseling geopend worden die daarmee grote hoeveelheden lucht toelaten.

Als vervolgens het gas weer losgelaten wordt, duwt de veer het membraan weer terug waardoor de pompkamer weer vol met benzine gezogen wordt en zo weer klaar is om de cyclus te herhalen.

Het is een uitmuntend systeem dat al decennia lang op allerhande merken en types carburateurs met succes wordt toegepast.
Dus, niet alleen Dellorto maar ook Weber, Solex, Pierburg, Zenith en Mikuni gebruiken min of meer dit zelfde systeem.

Echter, om dit systeem vlekkeloos te laten functioneren, dient het membraan soepel en in uitstekende staat te zijn.

De originele membranen beginnen intussen op leeftijd te raken en ook de agressieve moderne brandstoffen hebben een negatieve invloed op de levensduur van het membraan materiaal.

Uiteindelijk verhardt het materiaal waardoor de werking terugloopt en in sommige gevallen kan het membraan zelfs scheuren waardoor er gevaarlijke brandstof lekkages kunnen ontstaan.

Het membraan vervangen is dan de enige verstandige oplossing.
Dit is de regel een redelijk eenvoudige ingreep daar de membranen maar met een paar schroefjes vastzitten.

Een compleet overzicht van alle door ons leverbare Dellorto membranen en de maten van de schoteltjes en nokjes vindt u HIER.

(76) Acceleratiepomp membraan voor Dellorto DHLA carburateurs 9583

(76) Acceleratiepomp membraan voor Dellorto DHLA carburateurs 9583

Membraan voor de acceleratie sproeier pomp van de Dellorto DHLA serie carburateurs.

Let op!
Er zijn diverse uitvoeringen van dit membraan:
Het verschil zit in de diameter van het metalen schoteltje in het midden.

Deze versie meet 25,1 mm in doorsnee zoals, onder andere, gebruikt op de Dellorto DHLA45E - Lotus 2.2 Liter versie.

De massief messing nok is 12,8 mm hoog, gemeten vanaf dat zelfde schoteltje.

Het membraan materiaal is voorzien van een relief zoals zichtbaar is op de foto.

Benodigd aantal per carburateur: 1

Dit is nummer 76 op de tekening.

Dit is Dellorto Onderdeel Nummer: 9583

Dit is een authentiek door Dellorto gefabriceerd membraan dat gebruik maakt van Effbe membraan materiaal.

Werking van de acceleratiepomp en de rol van het membraan in deze:

Dit membraan wordt geactiveerd door een hendel die verbonden is met de gasklepasbediening.

Als het gas losgelaten wordt, duwt een veer het membraan terug naar de uitgangspositie en als gevolg daarvan zuigt het de pompkamer vol met benzine die ontrokken wordt aan de vlotterkamer.
Een éénweg-ventiel voorkomt het terugstromen van de benzine.

Als er vervolgens gasgegeven wordt, duwt die zelfde hendel het membraan tegen de veerdruk in en de druk die zo gecreëerd wordt perst de benzine vanuit de pompkamer via inwendige kanalen naar de acceleratiesproeiers die het met de luchtstroom mee in de gasbuis vernevelen.

Deze extra dosis benzine voorkomt zo het stilvallen van de motor als de gaskleppen plotseling geopend worden die daarmee grote hoeveelheden lucht toelaten.

Als vervolgens het gas weer losgelaten wordt, duwt de veer het membraan weer terug waardoor de pompkamer weer vol met benzine gezogen wordt en zo weer klaar is om de cyclus te herhalen.

Het is een uitmuntend systeem dat al decennia lang op allerhande merken en types carburateurs met succes wordt toegepast.
Dus, niet alleen Dellorto maar ook Weber, Solex, Pierburg, Zenith en Mikuni gebruiken min of meer dit zelfde systeem.

Echter, om dit systeem vlekkeloos te laten functioneren, dient het membraan soepel en in uitstekende staat te zijn.

De originele membranen beginnen intussen op leeftijd te raken en ook de agressieve moderne brandstoffen hebben een negatieve invloed op de levensduur van het membraan materiaal.

Uiteindelijk verhardt het materiaal waardoor de werking terugloopt en in sommige gevallen kan het membraan zelfs scheuren waardoor er gevaarlijke brandstof lekkages kunnen ontstaan.

Het membraan vervangen is dan de enige verstandige oplossing.
Dit is de regel een redelijk eenvoudige ingreep daar de membranen maar met een paar schroefjes vastzitten.

Een compleet overzicht van alle door ons leverbare Dellorto membranen vindt u HIER.

(76) Acceleratiepomp membraan voor Dellorto DHLA carburateurs 9583

(76) Acceleratiepomp membraan voor Dellorto DHLA carburateurs 9583

(76) Acceleratiepomp membraan voor Dellorto DHLA carburateurs 9583

Gerelateerde Producten
!